Budapest után április 10-től a vásárhelyi közönség is láthatja Dömötör Mihály fotóművész A romlás virágai, avagy a virágok romlása című kiállítását.
Fotó: Eifert J.
Dr. Feledy Balázs művészettörténész a tavaly Budapesten a Nemzeti Táncszínház Kerengő Galériájában rendezett fotókiállítás megnyitóján azt mondta, a Dömötör Mihály által választott, „A romlás virágai”, Charles Baudelaire halhatatlan verses-írásos kötete szó szerint nem szólnak virágokról, viszont szólnak lázadásról, rothadásról, erotikáról, nem kevés dekadenciával. S tehát szólnak nőkről, emberi viszonylatokról. Így a kötet címe is allegórikus, s a kiállításnak is A romlás virágai helyett lehet, hogy az volna a találóbb cím, hogy A virág romlásai… De! Tudjuk, mégis tudjuk, miről van szó - mondta a művészettörténész.
Szavait megfogadta a vásárhelyi fotóművész, mert az április 10-én 17 órakor Hódmezővásárhelyen az Emlékpontban nyíló kiállításának már ezt a címet adta: A romlás virágai, avagy a virágok romlása. A sokatmondó cím egy summás mondattal is kiegészült: a felemelő szépség és a lesújtó végesség képei.
A természet egy folyamat, amely átesett a csúcsponton, és már a romlás fázisába jutott - idézve a művészettörténészt. Ekkor jön a fotográfus, aki mindezt képpé alakítja. Képei költőiséggel, poézissel teliek, vagy akár úgy is fogalmazhatunk, Dömötör Mihály képeiből egy fotóköltészeti kiállítást láthat a vásárhelyi közönség.