Street FashionA zászló továbbra is az internetnek áll

2015. augusztus 19., szerda
 
A zászló továbbra is az internetnek áll

Megkérdezett olvasóink nagy része bátran vásárol webáruházban. Azt azért hozzátették, inkább a hétköznapi viseletre szánt ruhát, blúzt, pulóvert, táskát és kiegészítőket vesznek a neten. Az alkalmi ruházat vásárlása még az üzletekben zajlik, a kiszemelt darabokkal a „személyes találkozás” még mindig nagyon fontos.

 

 

 

 

Egyébként évente 10 százalék feletti arányban nő a weben beszerzett áruk értéke, a számítástechnikai cikkek harmadát így szerezzük be.

A GKI Gazdaságkutató Zrt. leánycége, a GKI Digital 600 webáruház bevonásával felmérte a hazai kiskereskedelmi piacot, melyet hat szektorra (Műszaki cikk / számítástechnika / játék és kultúra / ruházat-sport és divat-kiegészítők / szépség-egészség /otthon-kert) osztottak.

Eredményük szerint az online szféra ezen ágazatai 2014 folyamán több mint 150 milliárd forintos forgalmat értek el, ami még mindig csak 6 százaléka a teljes kiskereskedelmi forgalomnak, de így is az ötszázalékos európai uniós átlag felett van. A zászló továbbra is az internetnek áll, gyorsabban növekszik, mint az offline forgalom (13 százalék a 8 százalékkal szemben).


Persze a számítástechnikai áru online vásárlása mellett azért ruhákat keveset veszünk így, és a kozmetikai cikkek előtt is még hatalmas a növekedési potenciál: ez tavaly 17 milliárd forintos forgalmat generált és éves szinten 21%-os bővülést ért el, míg a teljes kiskereskedelemben csak 14%-kal nőtt a forgalma. A ruháknál a katalógusos módszer (pl. OTTO) a jellemző, a raktárról való értékesítés felfutása csak egy nagy szereplők (például a H&M) belépésével várható.


Nyugat-Európában jellemző, hogy rendelnek az emberek egyszerre 3-4 méretet a ruhákból, abból egyet megvesznek, a többit visszaküldik, és erre a lehetőséget a kereskedők ingyen biztosítják. Magyarországon azonban a logisztikai szereplők eléggé ki vannak éheztetve, az ezer forintos szállítási díj nem túl magas, ezért egy nagyobb szereplő alkuerejére van szükség ahhoz, hogy a futárcégeknél átüsse ezt a gátat. Az eMag már most is elvárja a partnereitől, hogy a csomagot a vevő kibontsa, és jelezheti, hogy élni akar-e az elállási jogával. Azonban a legtöbb kereskedőnél ez nem adott még, mert a futárcégek nem akarnak az ebből fakadó jogi vitákkal foglalkozni.

Az online kereskedők ingyenes szállításra vonatkozó szabályozása nagyon befolyásolja a kosárértéket, azaz hogy mekkora egy átlagos vásárlás: ez az interneten 8400 forint, azaz jóval magasabb a költés, mint egyébként a kiskereskedelemben, ahol sok éve 2500 forint.


A GKI szakembere szerint a vásárlás legfőbb indoka ma már nem az ár, hanem olyan kényelmi szempontok, mint a végtelen polc, más ajánlatok egy kattintással való elérése és az átvevőpontok hálózata, melyek nagy versenyelőnyt biztosítanak. A 40 év felettiek aránya már 55 százalék - a nyugdíjasok aránya 13% -, és a nemek aránya is kiegyenlítődött. Korábban az online vásárlás inkább a férfiak biznisze volt, de a kuponos oldalak miatt ez megváltozott.

 

Még több téma, még több Street Fashion cikk, még több kép ITT! (Kattintson!)

 

És ezt már olvasta?

Évezredes üzenetek az ember bőrén
Évezredes üzenetek az ember bőrén Megdöbbentő érdekességeket árul el a Határtalan Régészet frissen megjelent, őszi lapszáma a tetoválás történetéről, régészeti oldaláról.
 
Újabb vásárhelyi szakképző újult meg
Újabb vásárhelyi szakképző újult meg Jelentős fejlesztési folyamat fejeződött be nemrég a HSZ Centrumhoz tartozó Kalmár Zsigmond Szakgimnázium és Szakközépiskolában.
 
A Nagy Háború emlékei a vásárhelyi gimnáziumban
A Nagy Háború emlékei a vásárhelyi gimnáziumban A Meritum Egyesület Elfeledett hőseink című megyei, történelmi ismeretterjesztő vándorkiállítása a Németh László iskolába érkezik.
 
Idén még nem kapott TAO pénzt a HFC
Idén még nem kapott TAO pénzt a HFC Az elmúlt hetekben minden korosztályt tekintve elrajtolt a futballszezon a vásárhelyi FC számára is. Az egyesület gazdálkodását viszont hátráltatja a támogatók hiánya.
 
Vásárhelyen is lendületben az Európai Mobilitás
Vásárhelyen is lendületben az Európai Mobilitás Európai Mobilitás Hét vásárhelyi programjai vasárnap kezdődtek a Kása erdei játékos gyalogtúrával, hétfőn pedig az óvodások lepték el a Kodály játszóteret. Képekkel
 
Családi események Hódmezővásárhelyen 2018.37.hét
Családi események Hódmezővásárhelyen 2018.37.hét "Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog..."
 
Szép győzelem idegenben
Szép győzelem idegenben A Kosársuli az értékesített helyzetekhez remek védekezés, lepattanózás és kiváló csapatösszhang társult.