MozaikA zászló továbbra is az internetnek áll

2019. augusztus 8., csütörtök
 
A zászló továbbra is az internetnek áll

Megkérdezett olvasóink nagy része bátran vásárol webáruházban. Azt azért hozzátették, inkább a hétköznapi viseletre szánt ruhát, blúzt, pulóvert, táskát és kiegészítőket vesznek a neten. Az alkalmi ruházat vásárlása még az üzletekben zajlik, a kiszemelt darabokkal a „személyes találkozás” még mindig nagyon fontos.

 

 

 

 

Egyébként évente 10 százalék feletti arányban nő a weben beszerzett áruk értéke, a számítástechnikai cikkek harmadát így szerezzük be.

A GKI Gazdaságkutató Zrt. leánycége, a GKI Digital 600 webáruház bevonásával felmérte a hazai kiskereskedelmi piacot, melyet hat szektorra (Műszaki cikk / számítástechnika / játék és kultúra / ruházat-sport és divat-kiegészítők / szépség-egészség /otthon-kert) osztottak.

Eredményük szerint az online szféra ezen ágazatai 2014 folyamán több mint 150 milliárd forintos forgalmat értek el, ami még mindig csak 6 százaléka a teljes kiskereskedelmi forgalomnak, de így is az ötszázalékos európai uniós átlag felett van. A zászló továbbra is az internetnek áll, gyorsabban növekszik, mint az offline forgalom (13 százalék a 8 százalékkal szemben).


Persze a számítástechnikai áru online vásárlása mellett azért ruhákat keveset veszünk így, és a kozmetikai cikkek előtt is még hatalmas a növekedési potenciál: ez tavaly 17 milliárd forintos forgalmat generált és éves szinten 21%-os bővülést ért el, míg a teljes kiskereskedelemben csak 14%-kal nőtt a forgalma. A ruháknál a katalógusos módszer (pl. OTTO) a jellemző, a raktárról való értékesítés felfutása csak egy nagy szereplők (például a H&M) belépésével várható.


Nyugat-Európában jellemző, hogy rendelnek az emberek egyszerre 3-4 méretet a ruhákból, abból egyet megvesznek, a többit visszaküldik, és erre a lehetőséget a kereskedők ingyen biztosítják. Magyarországon azonban a logisztikai szereplők eléggé ki vannak éheztetve, az ezer forintos szállítási díj nem túl magas, ezért egy nagyobb szereplő alkuerejére van szükség ahhoz, hogy a futárcégeknél átüsse ezt a gátat. Az eMag már most is elvárja a partnereitől, hogy a csomagot a vevő kibontsa, és jelezheti, hogy élni akar-e az elállási jogával. Azonban a legtöbb kereskedőnél ez nem adott még, mert a futárcégek nem akarnak az ebből fakadó jogi vitákkal foglalkozni.

Az online kereskedők ingyenes szállításra vonatkozó szabályozása nagyon befolyásolja a kosárértéket, azaz hogy mekkora egy átlagos vásárlás: ez az interneten 8400 forint, azaz jóval magasabb a költés, mint egyébként a kiskereskedelemben, ahol sok éve 2500 forint.


A GKI szakembere szerint a vásárlás legfőbb indoka ma már nem az ár, hanem olyan kényelmi szempontok, mint a végtelen polc, más ajánlatok egy kattintással való elérése és az átvevőpontok hálózata, melyek nagy versenyelőnyt biztosítanak. A 40 év felettiek aránya már 55 százalék - a nyugdíjasok aránya 13% -, és a nemek aránya is kiegyenlítődött. Korábban az online vásárlás inkább a férfiak biznisze volt, de a kuponos oldalak miatt ez megváltozott.

 

Még több téma, még több Street Fashion cikk, még több kép ITT! (Kattintson!)

 

Olvassa el ezt is!

Hűségért kedvezményes illúzió

Hűségért kedvezményes illúzió

Azt is tudják, mi az alsógatyánk mérete, cserébe sokszor azt a terméket kapja, amit egy szimpla leárazás eredményeként egyébként is megkapna.
Ötnapos ünnepi programsorozat

Ötnapos ünnepi programsorozat

Öt nap, két színpad, tucatnyi program, Quimby koncert, Gasztroudvar, borverseny és még sokminden más. Részletes program.
Nyert a Kosársuli az egriek ellen

Nyert a Kosársuli az egriek ellen

Október 10-én este az NB I/B Zöld csoportjának 3. fordulójában az Egert fogadta a Vásárhelyi Kosársuli és az előnyét végig őrizve magabiztosan győzött.
A Kosársuli nem tudott nyerni Győrben

A Kosársuli nem tudott nyerni Győrben

Október 3-án este a Győr vendégeként lépett pályára a Vásárhelyi Kosársuli az NB I/B Zöld csoportjának 2. fordulójában.
 

És ezt már olvasta?

A zongorák királya a Péczelyben
A zongorák királya a Péczelyben Steinway & Sons zongorát kapott a Péczely Attila Alapfokú Művészeti Iskola. Hamarosan koncerttel avatják fel.
 
Rádió 1 Vásárhelyen is
Rádió 1 Vásárhelyen is A Rádió 1-nek az országban 46 frekvencián, vagyis ennyi településen szól helyi rádióként. A 47-dik Hódmezővásárhely lett.
 
Készül a monográfia újabb kötete
Készül a monográfia újabb kötete A munka tavaly kezdődött, és várhatóan 2028-ban kerül a nyomdába az újabb nagy monográfia. 21 szerző dolgozik rajta, részben a vásárhelyi levéltárra támaszkodva.
 
Nem jött össze a győzelem
Nem jött össze a győzelem Október 17-én este a Nagykőrös vendégeként lépett pályára a Vásárhelyi Kosársuli. Az NB I/B Zöld csoportjának 4. fordulójában megvolt az esélye a győzelemre.
 
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2
Családi események Hódmezővásárhelyen 2025/2 2025. 39. hét. Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog...
 
Olga köszöntötte a vásárhelyieket
Olga köszöntötte a vásárhelyieket Október 11-én hivatalosan is átadták Ölelő Olgát a nagyközönségnek. Jóllehet már hetek óta megkezdődött az érdeklődők „zarándoklása” a Kása-erdőbe.
 
Bölcsödék, óvodák fejlesztése
Bölcsödék, óvodák fejlesztése Két helyszínen több, mint 40 millió forintos beruházás zárult az Önkormányzati fenntartású bölcsődékben. Óvodai fejlesztések is voltak a nyári szünetben.