A 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban ezermilliárd forint jut a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, ebből a nemzetközi TEN-T hálózat (transzeurópai közlekedési hálózat) 800 kilométer hosszban újul meg - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára július 31-én sajtótájékoztatón Budapesten.
A kiemelt projektek a következő szakaszok: Budapest-Miskolc, Püspökladány-Debrecen, a dél-balatoni vonal Szántód-Köröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakasza, Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs, Szeged-Hódmezővásárhely-Gyula, illetve a déli összekötő vasúti híd felújítása - ismertette az államtitkár.
Ugyancsak része a fejlesztésnek a GSM-R kommunikációs rendszer kiépítése 2554 kilométer hosszban, 450 kilométernyi vonalat villamosítanak és 2018-ig 400 kilométeren valósul meg átfogó pályarekonstrukció.
A kötöttpályás közlekedés fejlesztések a Hódmezővásárhely - Szeged tram-train terveket is érinti, mert a jelenlegi elképzelés szerint a szegedi 1-es villamos hibrid, villamos és nagyvasúti üzemre is képes járművei Szeged-Rókus állomáson a nagyvasúti pályára fordulnának rá, melyen vonatként - dízelmotoros meghajtással - Hódmezővásárhelyig közlekednének, ahol a nagyvasútról letérve villamosként tennének egy kört a városban. Jelenleg folynak a részletes megvalósíthatósági tanulmányok, amelyeket a Forrás Unió Kft., a COWI Magyarország Kft. és a Fömterv Zrt. alkotta Tram-Train Konzorcium készít. A munkára 164,5 millió forintot költhet, ami száz százalékban uniós forrás.
Kapcsolódó cikkünk (minden, amit a vásárhelyi tram-train-ről érdemes tudni!):