A Hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskola kétéves együttműködési projektben vesz részt öt külföldi iskolával együtt. A projekt újabb fejezeteként egy héten át a Liszt Ferenc iskola látja vendégül az öt országból - Olaszországból, Portugáliából, Görögországból, Bulgáriából, Spanyolországból - érkezett 25 diákot és 16 felnőtt kísérőt.
Nagyszerű lehetőség, hogy a vásárhelyi iskolások nagyobb betekintést nyerjenek más országok diákjainak életébe, életfelfogásába, ezzel a 31 és félezer euros, ERASMUS projekttel, amelyben hat ország intézménye vesz részt.
A Liszt iskola mellett, olasz, spanyol, görög, portugál és bolgár iskola tanulóival és pedagógusaival közösen három fő területet érintő témában munkálkodnak együtt: a zene, a kulturális hagyományok és a tolerancia.
A „Following the waves of music around Europe” vagyis „A zene hullámai nyomán Európa körül” elnevezésű program koordinátora az olaszországi Puglia Régió Monopoli nevű városának egyik iskolája, a projekt munkanyelve az angol.
2020 augusztus 31-ig 6 partnertalálkozót valósítanak meg. Ezek egyike a magyarországi-hódmezővásárhelyi találkozó, amelyen a vendégek március 18-tól, egy héten át ismerkednek Vásárhellyel, Szegeddel, színes programokban vesznek részt. Az első nap orgonakoncert volt a Szent István templomban, majd az iskola tornatermében a zene, az ének, a tánc nyelvén mutatkozott be a Liszt Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola.
„A felgyorsult élet Európában is átalakítja az életünket. Megváltoztatja azt a módot, ahogyan a gyerekek és a fiatalok meglátják világukat, kultúrájukat, nyelvüket és kommunikálnak egymással. De eddig ez a forradalom nem változtatta meg iskoláinkat vagy a legtöbb tanítási és tanulási folyamatot osztálytermekben. A mai fiatal generáció egy globális világban él, és a technológiának része lehet, és egy egész életen át tartó tanulási perspektívájában, nemcsak az alapvető kompetenciák a lényegesek, mint az olvasás, a számolás vagy az írás, hanem a nonverbális képességek is: csapatmunka, idegen nyelv, IKT készségek, zenei és kulturális identitás.” – olvasható a projekt hivatalos honlapján, a célokat körbejáró ajánlásban.