A restaurátorként dolgozó V. Nagy Nándor ambícióit jelzi, hogy szívesen kalandozik a képzőművészetben is. Mintegy kilencven plasztikáját, grafikáját, festményét mutatják be csütörtöktől a hódmezővásárhelyi Alföldi Galériában a Genezis - Bennünk veszi kezdetét című első önálló tárlatán.
(Képünkön az alkotó a kecskefigurával.)
Az idén negyvenéves alkotó úgy fogalmazott, a tárlat minden szempontból a kezdetet jelenti: egyrészt az eredetre, az emberiség hajnalára, másrészről utal első alkotói ciklusára, amelynek az április 10-én nyíló kiállítás a lezárását is jelenti.
Nagy Imre művészettörténész, a Tornyai János Múzeum igazgatója szerint V. Nagy Nándor munkásságának fontos aspektusa, hogy 21. századi módon szólaltja meg az archaikus, az emberiség ősi hajnalán megfogalmazott lételméleti és művészeti kérdéseket.
V. Nagy Nándor gyerekkorától látogatta szülővárosában, Hódmezővásárhelyen a Fodor József és Sonkoly Tibor festőművészek által vezetett rajzszakkört, művészeti érdeklődésére Fekete János iparművész volt még nagy hatással, akinek a keze alatt kerámia szakos gyakorlatát végezte a Majolikagyárban. Az ezredforduló óta a Tornyai János Múzeum restaurátoraként dolgozik.
A Magyar Képzőművészeti Egyetem szilikát-restaurátor szakára 2002-ben nyert felvételt.
2006 óta kiállító művész: szobrai mellett grafikái kezdetben csak előkészítő vázlatként jelentek meg, az utóbbi években azonban önálló grafikai, festészeti alkotásokkal is jelentkezik. A Vásárhelyi Őszi Tárlatokon több alkalommal részesült munkajutalomban, az idén elnyerte a makói téli tárlat fődíját.
Hódmezővásárhelyen két köztéri alkotása látható, az egyik szobor a város híres szülöttének, Lucien Hervé fotográfusnak állít emléket, a másik a régészeti gyűjtemény egyik gabonatároló hombárján látható kecskefigurát idézi meg (Képünkön).