Első munkamegbeszélését tartotta november 8-án reggel, Lázár János országgyűlési képviselő, a frissen kinevezett tram-train kormánybiztos.
A kormánybiztos munkája során figyelemmel kíséri a folyamatban lévő, uniós és hazai forrásból megvalósuló, nemzetgazdasági szempontból kiemelt Hódmezővásárhely–Szeged tram-train projekt végrehajtását.
Feladata továbbá a regionális jelentőségű, határon átnyúló, Szeged–Szabadka–Baja vonal kialakításának koordinációja.
Tavaly áprilisban derült ki, hogy tram-train ára jelentősen változott: a nyolc villamosvonatot összesen 16 milliárd forintért szállítja a Stadler Valencia S.A.U, ami 6 milliárd forinttal több, mint amennyit a kormány a járművekre szánt.
Itt kell megjegyezni – erről írtunk többször is – hogy azért írta ki a pályázatot a MÁV-Start hibrid (dízel-elektromos) tram-trainre, mivel csak az ilyen járművekkel lehet áthidalni Szeged és Hódmezővásárhely közötti vezeték nélküli vasúti pályát. (A hosszútávú vasútfejlesztésben tervezték a Szeged-Békéscsaba villamosítását, azonban ezt később módosították)
Hibrid villamosszerelvényeket egyébként kevesen gyártanak Európában, elsősorban a Stadler.
A két település között naponta ingázó 6-8 ezer embert kiszolgáló közlekedésfejlesztési beruházás költsége 73-75 milliárd forint, (Erről ITT olvashat!) amelyből mintegy 22 milliárd forintot uniós, 50 milliárdot hazai forrás fedez.
Ehhez jött a hiányzó – városi - vonalszakasz kiépítésére szánt 13 milliárd forintos költség, ami a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban is fejtörést okozott, mivel felmerült, hogy az uniós projekt megtérülése az összes trükkel együtt sem állhat meg ilyen magas árakon. Ha pedig ez bekövetkezik, akkor hazánk elbukja a brüsszeli támogatást, az összes költséget a magyar adófizetők pénzéből fedezik.
A november elsején kinevezett kormánybiztos – a Magyar Közlönyben megjelentek szerint - munkája során figyelemmel kíséri a folyamatban lévő, uniós és hazai forrásból megvalósuló, nemzetgazdasági szempontból kiemelt Hódmezővásárhely–Szeged tram-train projekt végrehajtását. Természetesen a beruházás költségeire is rálátása lesz.
Lázár János egy májusi sajtóbeszélgetésen a tram-train teljes befejezésének időpontjával kapcsolatban 2020 őszét jelölte meg. A mostani sajtótájékoztatóján korábbi, júniusi határidőről beszélt, ami után villamosok próbaidőszaka kezdődik, és egy évvel később, 2021 őszére, tanévkezdésre prognosztizálta az átadást.